למה בעצם ישיבה נגד הכיוון?
מבחני התנגשות חזיתית מראים כי העומס על צוואר הילד גדול פי 5 בישיבה עם כיוון הנסיעה בהשוואה לישיבה נגד כיוון הנסיעה.
ילדים צריכים לנסוע נגד כיוון הנסיעה עד גיל 4 שנים לפחות.
5 סיבות שבגללן כסאות בטיחות נגד כיוון הנסיעה בטוחים פי 5:
1. חלוקת הפגיעה בעת תאונה טובה יותר.
2. יותר הגנה לראש ולצוואר.
3. הגנה מוגברת של פלג הגוף התחתון.
4. תמיכה טובה יותר לצוואר השברירי.
5. מבנה מעטפת כסא הבטיחות מגן טוב יותר בכל זווית פגיעה.
כל זוג הורים טרי מכיר את ההרגשה הזו – עולם חדש של מושגים וחוקים שלא הכרתם עד היום. אבל הדאגה לילדים שלנו גורמת לכולם להיכנס לעניינים במהירות. האביזרים והחידושים הם רבים והנטייה של רובנו היא לבדוק ולחקור עד גבול מסויים אבל גם לסמוך על המוצרים המובילים הנמכרים בשוק. בתחום כיסאות הבטיחות ברכב כדאי לכל הורה להבין איך הדברים עובדים.
ההסבר המדעי – הכל מתחיל ממבנה הגוף
קל לחשוב שגופם של תינוקות הוא העתק מוקטן של גוף מבוגר – ההנחה הזו פשוט לא נכונה! ראשם של פעוטות וילדים רגיש יותר משמעותית, הוא גדול יותר ביחס לגוף ודורש תמיכה ייעודית ומותאמת למבנה הגוף שלהם. שרירי הצוואר שלהם חלשים יותר מאדם בוגר והחוליות עדיין אינן מפותחות במלואן. לפיכך ובאופן הגיוני – הם צריכים תמיכה משמעותית יותר בחלקים העדינים האלו.
בהתנגשות חזיתית, שהיא אחת מהסוגים הנפוצים ביותר של התנגשויות, עולה הסיכון לפציעות צוואר קשות אם הילד יושב בכסא בטיחות עם כיוון הנסיעה. פגיעה בראש, הצוואר והגב היא נמוכה משמעותית כאשר הילד יושב בכסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה. כסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה מספק תמיכה טובה יותר עבור הראש והצוואר ולכן עוצמת כוחות ההתנגשות מחולקת על כל הגב של הילד במקום להיות מרוכזת בצוואר בלבד.
מבחן הפלוס השוודי(Plus Test) –
מבחן הריסוק הקשה ביותר בעולם
מבחן ה Plus Testמבטיח שהילד לא ייחשף לכוחות צוואר מסכני חיים בעת התנגשות חזיתית.
מה שרבים לא יודעים הוא שהמבחן הזה הוא קשוח ביותר וכסאות בטיחות רבים אינם מסוגלים לעבור את המבחן הזה.
שלושת הגורמים שהופכים את מבחן הפלוס לקשה ביותר למעבר, בהשוואה למבחני ריסוק סטנדרטיים:
1. ההתנגשות מתבצעת במהירות גבוהה יותר, כסא הבטיחות צריך לעמוד בכוחות גבוהים בהרבה.
2. מבחן הפלוס משתמש במרחק בלימה קצר מאוד, מה שהופך את ההשפעה של הפגיעה בכסא הבטיחות לאכזרית.
ככל שמרחק הבלימה קצר יותר, הכוחות הופכים לאלימים יותר.
3. במבחני הריסוק שמבצעים לכסא הבטיחות משתמשים בבובה. בבובת ההתנגשות ממוקמים חיישנים רגישים במיוחד,
המודדים את הכוחות הפועלים על הצוואר בזמן ההתנגשות.
מבחן הפלוס הוא מבחן התנדבותי אליו רשאים כל יצרני כסאות הבטיחות להגיש בקשה.
כיסא בטיחות עם כיוון הנסיעה מעולם לא עבר את המבחן הזה, פשוט כי הכוחות הפועלים על הצוואר במקרה תאונה גבוהים מדי.
ל-AxKid קיימים כסאות בטיחות אשר עברו את מבחן ה PLUS TEST.
מיתוסים והנחות לא נכונות
״בטיחות זה מצוין, אבל הילד שלי לא יראה כלום כשהוא יושב נגד כיוון הנסיעה?״
לא נכון! הילדים דווקא יוכלו לראות יותר דרך השמשה האחורית מאשר בישיבה מול הכיסאות הקדמיים.
״הילד שלי יקבל בחילה מישיבה נגד כיוון הנסיעה״
מבוגרים יכולים להרגיש סחרחורת כאשר יושבים נגד כיוון הנסיעה מכיוון שהמוח שלנו “מתוכנת” להבין שתחושת התזוזה הרגילה היא קדימה. עבור ילד, ישיבה נגד כיוון הנסיעה היא נורמלית ולכן לא אמורה להשפיע.
״זה לא נוח לילד לשבת נגד כיוון הנסיעה ואין מקום לרגליים״
בדיוק להפך, אם נסתכל על כל ילד קטן שיושב על הרצפה ומשחק, נבחין שהוא לעולם לא ישב עם רגליים מתוחות לגמרי. רגליים משולבות הן תנוחה טבעית לילדים. נסו לשבת על כיסא ללא תמיכת רגליים. לא כזה נוח, נכון? באופן דומה זה ירגיש לשבת בכסא בטיחות הפונה קדימה, מכיוון שהילד לא יוכל להגיע לרצפה כדי להניח את הרגליים. כסאות הבטיחות של AxKid מאפשרים מרווח רגליים נדיב מאוד בישיבה נגד כיוון הנסיעה ומאפשרים לילדינו מקסימום בטיחות לאורך זמן רב יותר.
שעות פעילות:
ימים א׳-ה׳ 09:30-16:00
שישי וערבי חג: סגור
התקשרות עם אחראי הנגישות:
טל פורטל
055-5599028
מייל axkid-support@jspeed.co.il
כתובת המשרד: רוגוזין 3 אשדוד
שעות פעילות:
ימים א׳-ה׳ 9:30-16:00
שישי וערבי חג: סגור
לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.