3 שנות אחריות לכל כיסאות הבטיחות!!! פנו אלינו 055-5599028
בואו לבקר אותנו בחנות ונסו את הכיסאות בעצמכם! פנו אלינו 055-5599028
משלוח חינם מעל ₪300. פנו אלינו 055-5599028
דף הבית » "מבחן הפלוס" (Plus Test) השוודי: מבחן הריסוק המחמיר ביותר בעולם.
plus test

מושבי בטיחות שעברו את "מבחן הפלוס" מבטיחים שהילד שלכם לא ייחשף לכוחות הרסניים שעלולים לסכן חיים בזמן תאונה חזיתית. שבדיה היא המובילה בעולם בתחום בטיחות הילדים ברכב, ולכן אין זה מפתיע ש"מבחן הפלוס" הוא תקן שבדי.

מושבי הבטיחות של חברת Axkid המשווקים בישראל שעברו את "מבחן הפלוס" ומיועדים לילדים בגובה של עד 125 ס"מ הם: One+ 2, Minikid 4, ו-Spinkid.

טומי פטרסון, ראש מעבדת הריסוק במכון המחקר VTI בעיר לינשפינג, יצר את התקן הזה בשנת 2009. בניגוד למבחני ריסוק אחרים באירופה, תקן ה-Plus Test מבטיח שמושב הבטיחות מגן על צוואר הילד מכוחות חזקים במיוחד בזמן תאונה.

מבחן זה הוא מבחן משלים של מכון VTI, המכון הלאומי השוודי לחקר דרכים ותחבורה, והוא מיועד למושבי בטיחות המיוצרים עבור השוק האירופי. מושבי בטיחות שעברו את "מבחן הפלוס" (Plus Test) יכולים לקבל אישור בשתי קטגוריות:

  • עד 18 ק"ג (למושבי בטיחות עם חיבור ISOFIX).

  • עד 25 ק"ג (למושבי בטיחות עם חיבור לחגורת בטיחות).

Tommy Pettersson

לאחר מחקר מעמיק של תאונות אמיתיות שבהן ילדים נפצעו קשה בצוואר ובראש, הוחלט להגביל את העומס המותר על הצוואר והראש לסף נמוך יותר כקריטריון בטיחותי מרכזי.

"מבחן הפלוס" (Plus Test) הוא מבחן הריסוק המחמיר ביותר בעולם כיום, והיחיד שמבטיח שהילד שלכם לא ייחשף לכוחות מוגזמים על הצוואר שעלולים לסכן את חייו בזמן תאונה. המבחן מבוסס על הידיעה שילד לא יכול לעמוד במאמץ צווארי גדול מ-130 ק"ג, ולכן הוא קובע גבול עליון מחמיר של 122 ק"ג.

axkid-plus-test

להלן שלושת הגורמים שהופכים את "מבחן הפלוס" למבחן קשה במיוחד:

1. מהירות גבוהה יותר.

המבחן מתבצע במהירות של 56 קמ"ש, לעומת 50 קמ"ש בלבד במבחנים האירופיים המקובלים (ECE R44 ו-UN-ECE R129, המכונה גם i-Size).

2. מרחק בלימה קצר מאוד.

מרחק הבלימה במבחן זה קצר במיוחד, מה שהופך את עוצמת הפגיעה במושב הבטיחות לחזקה בהרבה. ככל שמרחק הבלימה קצר יותר, כך התאוטה גדולה יותר והכוחות הפועלים בזמן הפגיעה חזקים יותר.


3. מדידת הכוחות על צוואר בובת הריסוק באמצעות חיישנים.

 כדי להפוך את המבחן למאתגר עוד יותר, לא רק שהמהירות גבוהה ומרחק הבלימה קצר, אלא שהכוחות המופעלים על צוואר בובת הריסוק נמדדים בקפידה באמצעות חיישנים. בגלל זה, מושבי בטיחות הפונים עם כיוון הנסיעה לא יכולים לעבור את המבחן, מכיוון שהכוחות המופעלים על הצוואר גבוהים מדי.

מושבים עם ונגד כיוון הנסיעה במבחן הפלוס

Axkid היא יצרנית מושבי הבטיחות לילדים הראשונה והיחידה שהפסיקה לייצר מושבים הפונים עם או בשני כיווני הנסיעה (למעט שלב הבוסטר עם גב). כיום, לחברת Axkid יש תשעה מושבי בטיחות שקיבלו את "מבחן הפלוס": ONE 2, ONE+ 2, Minikid 4, Minikid 2, Movekid, Move, Wolmax, Envirokid ו-Modukid Seat.

בניגוד למבחני התקינה האירופיים, "מבחן הפלוס" אינו מבחן חובה, ולכן היצרן הוא זה שמחליט האם להגיש את כסא הבטיחות למבחן או לא. במבחני התקינה האירופיים (EU Regulation) מושבי בטיחות עוברים סוגים שונים של מבחנים: תקן ECE R44 כולל מבחני ריסוק חזיתיים ואחוריים, בעוד שתקן UN-129 (i-Size) דורש לראשונה גם מבחן ריסוק צד. אף אחד מהם לא לוקח בחשבון את הכוחות המופעלים על צוואר הילד בזמן הפגיעה.

בישראל, חובה לקנות מושב בטיחות שאושר על ידי האיחוד האירופי או על ידי התקן האמריקאי, אך כדי להבטיח את הבטיחות וההגנה המקסימלית עבור ילדכם, חשוב ביותר לוודא שמושב הבטיחות שלכם עבר גם את "מבחן הפלוס".

מה שרוב האנשים לא יודעים הוא ש"מבחן הפלוס" הוא מבחן קשוח במיוחד, שבו כסאות בטיחות רבים נהרסים לחלוטין.

כל כסאות הבטיחות המאושרים על פי תקן ECE R44 עוברים מבחני ריסוק. כסא בטיחות המיועד נגד כיוון הנסיעה נבדק הן בפגיעה חזיתית והן בפגיעה מאחור. כלומר, הוא חייב להיות עמיד בשני סוגי הפגיעות כדי לקבל אישור. לעומת זאת, כסאות בטיחות המיועדים עם כיוון הנסיעה נדרשים להיבדק רק בפגיעה חזיתית כדי לקבל את האישור.

על פי התקן האירופי החדש ECE R129 (i-Size), כל כיסאות הבטיחות נבדקים בפגיעות חזיתיות, פגיעות צד ופגיעות מאחור.

קרא עוד:

מדוע ישיבה נגד כיוון הנסיעה בטיחותית, בריאה, ונוחה יותר לתינוקות ופעוטות

איזה כיסא בטיחות מומלץ לקנות?

לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.